Studentų regos ypatumai ir jų pokyčiai prasidėjus nuotoliniam darbui

Jūs esate čia

Laboratorinė medicina. 2021,
t. 23,
Nr. 3,
p. 160 -
163

Santrauka

Įvadas. COVID-19 pandemijos metu, prasidėjus nuotoliniam akademiniam darbui, pakito studentų mokymosi ypatumai, dienotvarkė, kasdieniai įpročiai, tikėtina, kenkiantys regėjimui. Šio tyrimo tikslas buvo įvertinti studentų kasdienių įpročių pokyčius bei remiantis literatūros šaltiniais įvertinti galimą pokyčių daromą įtaką regėjimo kokybei.

Darbo metodika. Anketiniu metodu buvo apklausti 126 studentai, kurių buvo teiraujamasi apie kasdienių įpročių pokyčius, regos pakitimus bei naujus atsiradusius regos sutrikimo simptomus nuotoliniam darbui prasidėjus, taip pat prevencijos priemones, kurių imamasi siekiant išvengti neigiamo poveikio regėjimui.

Rezultatai. Tyrimo duomenimis, 31,8 % studentų pastebėjo, kad jų rega nusilpo mokantis nuotoliniu būdu nuo karantino pradžios. Akių sausėjimą nurodė 69,8 % studentų, akių įtampą- 85,7 %, perštėjimą - 78,6 %, taip pat apklaustiesiems pasireiškė tokie simptomai, kaip paraudimas, išsiliejusio vaizdo įspūdis žiūrint į kompiuterio ekraną. Visi studentai atsakė praleidžiantys daugiau laiko dirbdami kompiuteriu - vidutiniškai 8,4 val. per parą. Jie teigė, jog sumažėjo jų fizinis aktyvumas (78,6 %), gryname ore praleidžiamas laikas (80,1 %). Tik 11 % studentų atsakė, jog reguliariai daro pertraukas dirbdami kompiuteriu ir 3,2 % per pertraukas reguliariai atlieka akių pratimus.

Išvada. Pakitus darbo sąlygoms, atsirado daugiau veiksnių, galinčių neigiamai paveikti regėjimą, todėl svarbu naudoti prevencijos priemones regos sutrikimams išvengti.

© 2024, Lietuvos laboratorinės medicinos draugija