LEAN vadybos koncepcija medicinos laboratorijų kokybei gerinti

Jūs esate čia

Laboratorinė medicina. 2009,
t. 11,
Nr. 2,
p. 93 -
98
Autoriai: 

Įvadas. Medicininių laboratorinių tyrimų užsakovo (gydytojo ar pa­ciento) pagrindiniai lūkesčiai - kokybiškai, greitai ir už prieinamą kainą gauti atlikto laboratorinio tyrimo rezultatus. Nūdienos ekono­minės ir konkurencinės sąlygos reikalauja, kad laboratorija minima­liomis išlaidomis pasiektų maksimalų rezultatą ir užtikrintų geriau­sią kokybę.

Darbo tikslas. Išanalizuoti Vilniaus universiteto ligoninės Santa- riškių klinikų Laboratorinės diagnostikos centro Biochemijos laborato­rijos veiklą LEAN vadybos koncepcijos požiūriu, optimizuoti veiklą ir analizės procesą įgyvendinant biologine variacija pagrįstus kokybės tikslus.

Tyrimo rezultatai. Optimizavus laboratorijos veiklą, skubių tyri­mų rezultatų atidavimo laikas sutrumpėjo iki 40-50 minučių, tačiau iš­lieka priklausomybė nuo laboratorijos apkrovos, 95 % skubių tyrimų re­zultatų užsakovui pateikiama vidutiniškai per 1 val. Svarbiausia koky­binė analizės tikslumo charakteristika CV daugumos tiriamų analičių pagerėjo ir tenkina rekomenduojamą CV<0,5CVI (CVI - individo biologi­nė analitės variacija), tačiau albumino, bendrojo baltymo ir šarminės fosfatazės CV išlieka >0,5CVI.

Išvados. Pritaikius LEAN vadybos koncepciją optimizuota Vil­niaus universiteto ligoninės Santariškių klinikų Laboratorinės diagnos­tikos centro Biochemijos laboratorijos veikla. Daugumos rutininės bio­chemijos analičių kokybinės analizinės charakteristikos (ilgalaikis va­riacijos koeficientas) pagerėjo, tačiau pasiekti rekomenduojamus anali­zės kokybės tikslus tų analičių, kurių biologinė individo variacija yra la­bai maža (bendrojo baltymo, albumino), sunkiai įmanoma dėl technolo­gijų ribotumo.

 

 

© 2024, Lietuvos laboratorinės medicinos draugija