Įvadas. Medicininių laboratorinių tyrimų užsakovo (gydytojo ar paciento) pagrindiniai lūkesčiai - kokybiškai, greitai ir už prieinamą kainą gauti atlikto laboratorinio tyrimo rezultatus. Nūdienos ekonominės ir konkurencinės sąlygos reikalauja, kad laboratorija minimaliomis išlaidomis pasiektų maksimalų rezultatą ir užtikrintų geriausią kokybę.
Darbo tikslas. Išanalizuoti Vilniaus universiteto ligoninės Santa- riškių klinikų Laboratorinės diagnostikos centro Biochemijos laboratorijos veiklą LEAN vadybos koncepcijos požiūriu, optimizuoti veiklą ir analizės procesą įgyvendinant biologine variacija pagrįstus kokybės tikslus.
Tyrimo rezultatai. Optimizavus laboratorijos veiklą, skubių tyrimų rezultatų atidavimo laikas sutrumpėjo iki 40-50 minučių, tačiau išlieka priklausomybė nuo laboratorijos apkrovos, 95 % skubių tyrimų rezultatų užsakovui pateikiama vidutiniškai per 1 val. Svarbiausia kokybinė analizės tikslumo charakteristika CV daugumos tiriamų analičių pagerėjo ir tenkina rekomenduojamą CV<0,5CVI (CVI - individo biologinė analitės variacija), tačiau albumino, bendrojo baltymo ir šarminės fosfatazės CV išlieka >0,5CVI.
Išvados. Pritaikius LEAN vadybos koncepciją optimizuota Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikų Laboratorinės diagnostikos centro Biochemijos laboratorijos veikla. Daugumos rutininės biochemijos analičių kokybinės analizinės charakteristikos (ilgalaikis variacijos koeficientas) pagerėjo, tačiau pasiekti rekomenduojamus analizės kokybės tikslus tų analičių, kurių biologinė individo variacija yra labai maža (bendrojo baltymo, albumino), sunkiai įmanoma dėl technologijų ribotumo.